Două mari proiecte de infrastructură ale Clujului au fost ”descentralizate” de Guvern prin ordonanţă de urgenţă. Astfel, linia de tren de mare viteză Cluj-Budapesta și Centrala Tarnița-Lăpuștești, au fost transferate la alte ministere de la Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză, ca unitate centralizatoare a procedurilor de parteneriat public-privat.
Autostrada Ploieşti-Braşov, Autostrada Târgu Neamţ-Iaşi-Ungheni, Autostrada Bucureşti-Craiova-Calafat-Drobeta Turnu Severin, Linia ferată de mare viteză Bucureşti-Craiova-Sofia-Timişoara-Belgrad-Cluj-Budapesta, extinderea reţelei de metrou prin realizarea Magistralei M7, construirea Aeroportului Bucureşti sud, sunt transferate la Ministerul Transporturilor.
La Ministerul Economiei şi Energiei au fost transferate proiecte precum Complexul hidrotehnic de la Turnu Măgurele și Centrala hidroelectrică Tarniţa-Lăpuşteşti.
Potrivit reprezentanților Guvernului, aceste proiecte erau în fază incipientă, nu s-a făcut nimic pentru realizarea lor și nici nu aveau vreo șansă de reușită după modelul centralizat.
Între timp, Ungaria face pași concreți. Compania maghiară National Infrastructure Development (NIF) a lansat o licitaţie pentru întocmirea studiului de fezabilitate necesar realizării liniei ferate de mare viteză Budapesta – Cluj Napoca. Trenurile vor circula pe această linie cu peste 250 de kilometri la oră.
Pe suprafața Ungariei, linia de mare viteză se întinde pe aproape 250-300 km, folosind parțial liniile feroviare existente.