Caz de bullying la Colegiul George Coșbuc din Cluj-Napoca. Copil din clasa a 8-a hărțuit de un profesor de desen. Totul a început în momentul în care tânărul a leșinat după ce a primit nota 4 pentru că nu l-a recunoscut pe Aristotel într-o imagine, potrivit ȘtirideCluj.ro
În ciuda faptului că părinții tânărului hărțuit au încercat să aplaneze situația mutându-l pe elev în mediul online, profesorul nu a încetat, reușind prin diferite metode de-a dreptul penibile pentru un bărbat matur să îl hărțuiască pe băiat.
Băiatul a primit nota 4 la ora de desen pentru că nu l-a recunoscut pe Aristotel.
”La data de 8 oct. 2021, în ora de desen de la 14.00 la 15.00, sala 26, prof Pop Alexandru, disciplina desen, i-a dat fiului meu nota 4 pentru ca nu a ghicit într-un joc imaginea lui Aristotel.
Copilul a ieșit însoțit de doi colegi (R.A. și R.E.) a ajuns în fața școlii, plângând, fiind foarte afectat. A căzut lângă bancă, s-a lovit la genunchi, a intrat într-o stare de inconștiență. Eu am apelat 112, a sosit Poliția, și ulterior ambulanța SMURD.
Copilului i s-a acordat primul ajutor, a stat în ambulanță 40 de minute până și-a revenit într-o oarecare măsură pentru a putea fi transportat acasă.
Între timp l-am așteptat pe dl profesor, am dorit să aflu de la domnia sa ce s-a întâmplat, a ieșit din școală pe bicicletă, pe scările din fața școlii, printre copii.
l-am rugat de foarte multe ori să reanalizeze această modalitate de notare, dar nu a vrut să țină cont de argumentele psihopedagogice pe care le-am adus, a spus că hotărârea este luată și îi va prinde bine o astfel de lecție pe care o va ține minte toată viața”, a relatat mama băiatului, în plângerea adresată Secției 6 de Poliție.
Băiatul hărțuit a fost mutat în online, în speranța că profesorul va înceta cu bullying-ul.
”Considerând că acest episod a fost unul izolat, iar reacția domnului profesor a fost singulară, în data de 22.10.2021 am constatat cu stupoare faptul că domnul Pop și-a făcut un scop din a înjosi și intimida copilul, astfel cum reiese din planșele foto pe care le anexez prezentei, imagini surprinse de subsemnata în timp ce copilul meu participa în mediul online la ora de desen.
Din înregistrările video surprinse, reiese fără echivoc faptul că domnul profesor (care ignoră regulile sanitare purtând sub bărbie masca sanitară), deși copilul meu nu mai avusese nicio intervenție, prezintă în fața întregii clase (o parte se afla fizic în clasă, cealaltă în mediul online de acasă) că episodul petrecut în data de 08.10.2021 s-a datorat notei 4, că a avut loc un leșin care duce la moarte.
Acesta a precizat în fața clasei că ”Venim la scoală pentru numere”, în timp ce desena un 4 făcând o săgeată către cuvântul TOD (din limba germană), care în limba română înseamnă MOARTE.
În timp ce acesta relata în fața clasei, a comutat microfonul pe mute, lăsându-i pe cei din mediul online fără sunet, scopul fiind acela de a-l face pe copilul meu (și indirect pe mine) să nu asistăm la cele ce le va prezenta în fața întregii clase, deși copilul meu i-a semnalat acestuia că nu funcționează microfonul.
În tot acest timp, domnul profesor a scris pe tablă cuvintele Entscheidung (decizie), Konsequenz (consecință), Zustand (stare de depresie) și Ohnmacht (leșin), toate aceste cuvinte fiind prezentate cu săgeți către un punct central în care era prezentat cuvântul TOD, adică moarte”, se mai arată în plângere, potrivit sursei citate.
”Explica faptul ca a avut loc un leșin din cauza notei de 4 si leșinul duce la moarte.
- Entscheidung=decizie
- Konsequenz=consecinta
- Zustand=starea ( de lesin si depresie)
- Ohnmacht=lesin
”O să vă dau o lecție practică. Este o lecție de decizie și consecință. Nu este ca un joc, după care se șterge și se reseteză tot.
Viața este o înșiruire de decizii.
Cine nu acceptă aceste decizii este obligat să repete această stare ( arată spre leșin).”
”Aceasta este o lecție practică (repeta).
”Și vreau ca din cauza faptelor care au avut loc, să decidă clasa pentru el, nu eu. ( instigare la bullying).
”Această șansă de a răspunde corect sau incorect la întrebare este valabilă în mod egal pentru toți.
Dacă se oferă primul voluntar să răspundă atunci trebuie să fie consțient de șansa pe care a primit-o. ( să fie conștient ) de ce iși asumă.
Și de asta sunteți voi responsabili să decideți ( este vorba de trecerea notei).”
Desenează două pătrățele. În acestea scrie: Trecerea / Netrecerea”, au arătat părinții băiatului în plângerea separată adresată conducerii Colegiului Național George Coșbuc, Cluj-Napoca, Dl. director prof. Horațiu Popa-Bota, directorului adjunct și Consiliului de Administrație.
”Făcând o scurtă transcriere a celor înregistrate, observăm că profesorul prezintă următoarele: “O sa va dau o lecție practică. Este o lecție de decizie și consecință. Nu este ca un joc, după care se șterge și se resetează tot. Viața este o înșiruire de decizii. Cine nu acceptă aceste decizii este obligat să repete această stare (arată spre leșin). Aceasta este o lecție practică (repeta). Și vreau ca din cauza faptelor care au avut loc, să decidă clasa pentru el, nu eu. (instigare la bullying). Această șansă de a răspunde corect sau incorect la întrebare este valabilă în mod egal pentru toți. Dacă se oferă primul voluntar să răspundă atunci trebuie să fie conștient de șansa pe care a primit-o, de ce își asumă. Și de asta sunteți voi responsabili să decideți”.
În luna octombrie 2021 am depus prin avocat plângerea prin care am detaliat faptele și am atașat fotografii”, se mai arată în plângere.
”În săptămânile care au urmat, profesorul Pop Alexandru a continuat comportamentul deviant, iresponsabil, instigator la ură, la separație comportamentală, un comportament de-a dreptul extremist astfel :
De cate ori a avut ocazia a închis microfonul și camera pentru ca al meu copil sa nu poată asista la orele de desen.
Toate materialele prezentate nu au fost din programa si manualul de Desen pentru clasa 8-a, fiind în fapt capitole de filozofie chineza sau filme de pe youtube neadaptate vârstei, unele cu caracter explicit, altele de pe site-uri virusate.
A și cerut elevilor sa își achiziționeze o carte de pe un site al unei librării străine , de poezii chineze, poezii care fac parte din filozofia chineza si nu din programa de clasa 8-a. Fiul meu a cumpărat cartea, a pus la dispoziția colegilor câteva capitole și chiar a făcut un proiect dat de profesor dar neluat în seama.
Profesorul Pop a adresat întrebări în nenumărate rânduri pe canalul clasei de ce este Eric în online. A închis microfonul să nu se audă în mediul online ce vorbește, el predând în continuare filozofie.
În data de 24.11.2021, a dat teme de lucru clasei ca și Teza semestriala la Desen
(evident ilegal) pentru a-l putea aduce pe Eric la școală să îl umilească din nou (Tezele se dau cu prezenta fizica prin HG).
După această dată am hotărât să nu mai participăm la orele de Desen, având o discuție cu dl. director la care l-am anunțat că mai bine să rămână cu media neîncheiată”, a mai reprodus mama băiatului.
Profesorul a continuat să îl caute pe Eric, prin intermediul aplicației Teams și folosindu-se de ceilalți copii.
,,În câteva rânduri prof Pop a pus elevii din clasa să îl sune pe fiul meu prin Teams, de pe alte conturi, pentru că al meu copil să nu știe că este el, că să-l poată ascultă. Eric nu a răspuns la Call-urile de pe Teams.
Înainte de vacanță de iarnă, marți 21 decembrie, a intrat la suplinire într-o altă ora, și a pus iarăși copiii să-l sune, după care a pus pe un coleg să îi scrie că dacă nu întră la ora îi da 2.
Comportamentul inhibant al profesorului nu a putut fi stăvilit nici de conducerea Colegiului (prin dl director Popa – Bota Horațiu, care a intervenit la fiecare sesizare a mea, chiar și telefonică), nici de intervenția Inspectoratului școlar Județean Cluj.
Comportamentul lui Pop Alexandru a generat în continuare în cadrul orelor un subiect de critică, de înjosire cu privire la persoană copilului meu, impregnând în mod indirect în psihicul colegilor o imagine nepotrivită cu privire la Eric, totodată dând naștere unui mediu ostil pentru el.
Lăsând la o parte idealul educațional despre care nu se poate discuta în acest context, dorim să fie observat comportamentul deviant, iresponsabil, instigator la ură, la separație comportamentală, un comportament de-a dreptul extremist, de care profesorul Pop a dat dovadă în acest interval de timp.
Regulile instituite de Legea educației sunt menite să formeze unui climat sigur şi pozitiv în unitatea de învăţământ, bazat pe respectarea persoanei, nediscriminare, motivarea pentru învăţare şi asigurarea stării de bine a elevului în unitatea de învăţământ.
Ori, o atitudine că cea prezentată anterior nu reușește să îndeplinească în niciun moment exigențele legii, fapt care trebuie în mod automat să atragă sancțiuni.
În scopul protejării minorilor, societatea (prin organismele sale de protecție) trebuie să ia măsuri împotriva comportamentelor caracterizate prin violență psihologică – bullying – astfel că ne revine datoria semnalării acestor nereguli, astfel de abateri grave fiind absolut necesare a fi cercetare și sancționate de către comisiile de cercetare.
Prin această plângere, dorim să rugăm autoritățile să facă o cercetare la fața locului, mai ales că, din păcate, conducerea Liceului și colegii dlui Pop Alexandru, nu fac față și nu pot stăvili comportamentul deviat de la conduită normală și morală ce se cere unui cadru didactic”, a mai afirmat mama, în plângerea din 3 ian 2022.
În 4 ianuarie, profesorul de desen i-a dat media 4 copilului pe semestrul întâi.
Părinții împreună cu comitetul de părinți ai școlii au cerut examinarea psihologică a profesorului.
Părinții lui Eric, cu acordul Comitetului de Părinți de la Colegiul Național ”George Coșbuc”, au cerut expertizarea profesorului de desen.
Directorul școlii a declarat că ”E un caz deosebit de grav și special. E în derulare cercetarea comisiei de disciplină. Domnul profesor este într-un concediu medical”.
SURSĂ: ȘtirideCluj.ro