Ultima actualizare: 13.11.2024
Peste 10.000 de decese cauzate de coronavirus
Locale

Cum își pot recupera banii cei care nu au mai plecat în excursie în Italia din cauza coronavirusului?

Președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), Eduardt Cozminschi a avut o întâlnire cu Emil-Răzvan Pîrjol, secretar de stat în Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri și cu Nicolae Demetriade, președintele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism, stabilind cum își pot recupera banii turiștii care nu pot pleca în Italia în excursie.

În cadrul întâlnirii au fost dezbătute măsurile care vor fi luate în contextul  extinderii epidemiei de coronavirus. Cu prioritate s-a discutat despre circumstanțele epidemiologice naționale, europene sau internaționale și  despre modalitățile de  soluționarea a unor eventuale sesizări și reclamații din partea consumatorilor.

”Se recomandă tuturor turiștilor să trateze cu calm această situație, să respecte măsurile de prevenire recomandate de autoritățile sanitare și să-și continue planurile de călătorie în zonele în care companiile aeriene operează normal”, au spus oficiașii de la ANPC.

 

Soluții pentru turiști

În toate cazurile în care există contracte care reglementează raporturile dintre agenții de turism și călători, acestea trebuie respectate și numai în cazul celor care urmau să se deplaseze în zonele grav afectate din China, respectiv provincia Wuhan, dar și în alte orașe precum Beijing, Shanghai și Shenzhen, cât și în Nordul Italiei, să se poarte discuții cu operatorii economici din turism pentru a găsi cele mai bune și mai sigure soluții pentru consumatori.

 

”Din punct de vedere legal, persoanele care și-au cumpărat vacanțe și doresc să le anuleze, în cazul unor circumstanțe inevitabile și extraordinare, au posibilitatea să își recupereze integral sumele plătite către operatorii de turism, însă nu pot beneficia de despăgubiri suplimentare”, au anunțat cei de la Protecția Consumatorilor.

 

Conform art. 13, alin. (3) din Ordonanța nr. 2/2018 privind comercializarea pachetelor de servicii de călătorie ”Prin excepție de la alin. (1), călătorul are dreptul să înceteze contractul privind pachetul de servicii de călătorie înainte de începerea executării pachetului, fără a plăti vreo penalitate de încetare, în cazul unor circumstanțe inevitabile și extraordinare, care se produc la locul de destinație sau în vecinătatea imediată a acestuia și care afectează în mod semnificativ executarea pachetului sau care afectează semnificativ transportul pasagerilor la destinație”. Prin circumstanțe inevitabile și extraordinare înțelegem, conform art. 3, alin. (3) din Ordonanța nr. 2/2018 ”o situație care nu poate fi controlată de partea care invocă o astfel de situație și ale cărei consecințe nu ar fi putut fi prevăzute și evitate chiar dacă s-ar fi luat toate măsurile rezonabile”.

Asistență consulară pentru Italia

De asemenea, cetățenii români aflați în zonele afectate din Italia pot solicita asistență consulară la numerele de telefon ale Ambasadei României la Roma: +390683523358; +390683523356; +390683523369, +390683523371, +390683523374, +390683523352; +390683523344, Consulatului General al României la Milano: +39 0240098207, +390240074018 și Consulatului General al României la Trieste: +39040411652, +390404528136, +39040416350, apelurile fiind redirecționate către Centrul de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate (CCSCRS) și preluate de către operatorii Call-Center, în regim de permanență. Românii care se confruntă cu o situație dificilă, specială, cu caracter de urgență, au la dispoziție și numărul de telefon de permanență al Ambasadei României la Roma: +393451473935, respectiv al oficiilor consulare la Milano: +393661081444 și Trieste: +393408821688.

Controale la firmele de echipamente de protecție

Totodată, în contextul în care a crescut exponențial cererea de achiziționare a echipamentelor de protecție ca urmare a extinderii epidemiei de coronavirus, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a demarat, începând de miercuri, 26 februarie 2020, o tematică națională de control și supraveghere a pieței cu privire la modul de comercializare, de informare a consumatorilor, de afișare a prețurilor și a modului de derulare a eventualelor promoții pentru aceste echipamente de protecție.

 

Sursa: ANPC

****

Pentru a fi la curent cu ştirile PortalCJ vă invităm să ne urmăriţi şi pe Facebook.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Mai multe despre Locale
FOTO. Accident rutier în județul Cluj. Un autotractor a intrat din plin într-un autoturism

Un accident rutier a avut loc, în această seară, pe varianta ocolitoare a Clujului înspre Dej. Un autoturism și un...

Închide