Ultima actualizare: 13.11.2024
Locale

În plină pandemie, doar 20% din primăriile din România au servicii digitalizate

În România, conectarea electronică dintre administrațiile locale și cetățeni este redusă, comparativ cu alte state din Uniunea Europeană. Se estimează că până la 20% dintre primării sunt digitalizate.

Lucrul de acasă, plățile online sau trimiterea de documente către autorități în format digital sunt metode folosite de tot mai mulți dintre noi, în condițiile în care distanțarea fizică rămâne o regulă importantă, în lipsa unui vaccin care să limiteze efectele pandemiei cu Covid 19.

Portalul primariamea.ro dezvoltat de Zipper România vine în sprijinul cetățenilor și a administrației publice locale, asigurând continuitatea funcțiilor instituțiilor locale cu respectarea regulilor de distanțare socială și creează condițiile tehnice necesare pentru lucrul la distanță.

Am decis să acordăm sprijin Primăriilor pentru a-și digitaliza activitatea. Pentru aceasta am dezvoltat portalul pentru digitalizare primariamea.ro de depunere a solicitărilor online adresate instituțiilor publice ce asigură o comunicare rapidă și eficientă între administrațiile publice locale și cetățeni, cu accesibilitate de pe toate tipurile de dispozitive (desktop, tabletă și mobil) 24 din 24 ore. Utilizarea acestei platforme este gratuită pentru tot anul 2020”, explică dl Doru Vijiianu, director general Zipper România.

Digitalizarea a devenit o necesitate permanentă, ce vizează procesele de lucru, oamenii și tehnologia. Guvernul României a conștientizat această nevoie și a creat cadrul legal prin emiterea Ordonanței nr. 38/2020 ce vizează circularea documentelor electronice. Astfel, în articolul 6 se impune utilizarea de portaluri proprii sau astfel de instrumente puse la dispoziție de către terți în vederea primirii documentelor electronice, dar și comunicării înscrisurilor emise de către autorități.

Cu experiența noastră în digitalizare și întreaga infrastructură disponibilă asigurăm comunicarea rapidă și eficientă între administrațiile publice locale și cetățeni prin intermediul portalului, facilitând procesul de depunere, înregistrare și status online a cererilor și declarațiilor”, a adăugat dl Vijiianu.

Utilizarea platformei primariamea.ro permite administrației locale să elimine total birocrația dar și acces instant la documentele depuse de către cetățeni, reducând, totodată, timpul necesar soluționării solicitărilor

Cetățenilor le asigură posibilitatea de a depune cereri, având la dispoziție departamentele de interes din cadrul primăriei, șabloane pentru formulare și lista cu documentele necesare, prin intermediul unei biblioteci de formulare pentru documente specifice care sunt organizate pe clase/departamente.

Portalul este realizat în conformitate cu normele de protecție ale Regulamentului GDPR nr. 679/2016 iar stocarea documentelor se realizează într-un centru de date acreditat MCSI.

Zipper România face parte dintr-un grup de firme cu prezență în 5 țări din Sud-Estul Europei. Cu două centre de procesare în România, la Cluj-Napoca și București și unul în Moldova, la Chișinău, Zipper acoperă nevoile de procesare ale companiilor din regiune, oferind soluții și servicii de procesare a datelor și a documentelor recepționate, vehiculate sau expediate dintr-o companie.

În plină pandemie, doar 20% din primăriile din România au servicii digitalizate

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Mai multe despre Locale
Alte 401 de noi cazuri de îmbolnăvire cu coronavirus
Încă doi clujeni depistați cu coronavirus în ultimele 24 de ore

Încă doi clujeni depistați cu coronavirus în ultimele 24 de ore. 🔴 Situația epidemiologică în județul Cluj se prezintă astfel:...

Închide