Conducerea Școlii de Agenți de Poliție ”Septimiu Mureșan” din Cluj-Napoca a dispus efectuarea de verificări în referire la toate aspectele semnalate de un fost absolvent, repartizat la IPJ Prahova, și care a demisionat după 20 de zile de muncă, urmând ca, în funcție de finalitatea acestora, să se stabilească veridicitatea celor afirmate.
”Conștienți fiind de pierderea pe care o reprezintă pentru sistemul de ordine și siguranță publică abandonarea profesiei de polițist încă din etapa tutelei profesionale, chiar și de către doar unul singur din cei 3200 de absolvenți din anul 2019 ai școlilor de agenți din Poliția Română (care au jurat în mod solemn credință patriei și au suportat cu stoicism privațiunile unui sistem de învățământ menit să asigure formarea competențelor necesare îndeplinirii onorabilei misiuni la care s-au angajat – cea de apărător al drepturilor și libertăților cetățenilor), nu putem decât să ne exprimăm regretul că semnalarea presupuselor abateri de la normele legate de coordonarea, echiparea și hrănirea efectivelor de elevi nu s-a făcut (prin oricare din mijloacele aflate la dispoziția acestora”, au arătat cei de la școală.
Elevii aveau alte alternative de raportare a nemulțumirilor
Elevii școlii aveau la dispoziție rapoarte periodice, ore de dirigenție, scrisori în cutia poștală special dedicată acestui scop, ieșirea la raport la conducerea școlii, reviste de front, e-mail, Facebook, comunicare către diriginte, către șeful de clasă, către monitorul de an, către consiliul elevilor sau către conducătorul formațiunilor de studiu, prin prezentarea la raport sau în audiență etc.) imediat după ce acestea ar fi fost constatate de elevul în cauză (direct sau prin intermediar) în cursul celor 10 luni de școlarizare, ceea ce ar fi asigurat un plus de credibilitate acuzațiilor formulate, ar fi permis verificarea veridicității aspectelor semnalate și, la nevoie, ar fi dat posibilitatea luării rapide a măsurilor necesare în cazul în care acestea s-ar fi adeverit.
”Precizăm faptul că, începând cu anul 2014, Sistemul Integrat de Management al Calităţii activității de învățământ, al Mediului şi Siguranţei Alimentului implementat la nivelul școlii a fost certificat de un organism independent acreditat, conform cerinţelor standardelor de calitate ISO 9001:2008, ISO 14001:2004 şi ISO 22000:2005 (”Activități de preparare și servire produse alimentare”), ceea ce, alături de respectarea normelor în vigoare emise de M.A.I. ca ordonator principal de credite, face dovada asigurării condițiilor corespunzătoare de dotare, echipare și hrănire a elevilor care urmează sau au urmat cursurile școlii noastre”, au mai spus cei din conducerea școlii.