Autobuzele autonome pe străzile din Cluj-Napoca rămân doar un vis frumos, potrivit SEAP, au fost depuse doar oferte inacceptabile/ neconforme.
Primăria Cluj-Napoca a primit două oferte importante, depuse până în termenul limită de 23 iunie, din partea:
1. EasyMile GmbH, producător de vehicule autonome cu sediul la Toulouse, Franța și cu birouri în țări precum Germania (Berlin).
2. Navya, companie franceză specializată în proiectarea și construcția de vehicule autonome și electrice.
Proiectul în valoare de 27,35 de milioane de lei a fost lansat pe 22 aprilie și urmărea achiziția a 14 autobuze autonome, care urmau să circule prin centrul municipiului Cluj-Napoca. Achiziția acestor autobuze era finanțată din fonduri bugetare iar durata acordului-cadru urma să fie de 48 de luni.
Primarul Emil Boc a vorbit despre lansarea licitației încă de la finele lunii martie, potrivit presei clujene. La începutul anului 2020, municipalitatea din Cluj – Napoca a semnat un contract cu Universitatea Tehnică Cluj-Napoca (UTCN) pentru servicii de consultanță. Valoarea totală a contractului a fost de 135.000 de lei, iar UTCN urma să furnizeze consultanță pentru achiziționarea unor autobuze autonome electrice, potrivit sursei citate”, transmite Economica.net.
Reprezentanții Primăriei au anunțat atunci că autobuzele fără șoferi urmau să fie pe străzile Clujului în cel mult doi ani. Autobuzele cu o capacitate destul de mică, de aproximativ 12 locuri, urmau să circula în zonele centrale, unde nu ajung alte mijloace de transport. Potrivit municipalității, numărul mare de senzori ai acestui autovehicul și complexitatea acestora garantau siguranța în trafic.
Autobuzele urmau să fie testate timp de un an, iar apoi proiectul urma să fie extins cu fonduri europene. Dacă acest proiect se implementa, Cluj-Napoca era primul oraș din România cu astfel de autobuze.
SURSĂ: Economica.net.