Un contract pentru modernizarea a 26 km de linie de tramvai în Cluj-Napoca a reintrat în atenția DNA, după nouă ani de la semnare. Surse din cadrul Primăriei Cluj-Napoca au declarat pentru Club Feroviar că, în urmă cu câteva zile, procurorii anticorupție au ridicat dosarul achiziției din 2011 și l-au dus la București.
La vremea respectivă, achiziția a fost prezentată de oficialii Primăriei Cluj-Napoca, în frunte cu edilul Sorin Apostu, drept o mare realizare pentru oraș.
“Ce-i drept, a fost un contract care și-a atins scopul, acela de a moderniza infrastructura de tramvai și de a îmbunătăți mobilitatea clujenilor. Însă modul cum a fost atribuit a ridicat și la vremea respectivă și ridică și acum multe semne de întrebare, mai ales în ceea ce privește prețul plătit.
Dar să vedem ce s-a întâmplat acum nouă ani. Primăria municipiului Cluj-Napoca a semnat pe 15 iunie 2011 contractul „Modernizarea liniei de tramvai Mănăștur – Piața Gării – Bdul Muncii”, proiect realizat din fonduri europene accesate prin Programul Operațional Regional. Semnarea contractului nu a fost făcută însă decât după ce Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a respins contestațiile depuse de companiile Martin Rose România SRL și Mari Vila Com SRL la raportul de atribuire al comisiei de licitație din 23 aprilie 2011. O decizie a CNSC care naște controverse și acum”, precizează Club Feroviar.
În prima fază, la această licitație se depuseseră șapte oferte: Alpine SA, Balzola Construcții SRL, ISAF – Societate de Semnalizări și Automatizări Feroviare SA, Mari-Vila COM SRL, Martin Rose România, Societatea de Construcții în Transporturi București SA și asocierea Swietelsky Baugesellschaft mbH -Astalrom – Euroconstruct – Transferoviar Grup.
Descalificări pe bandă rulantă la licitația pentru modernizarea liniilor de tramvai în Cluj Napoca
Comisia de licitație de la Primărie a descalificat cinci dintre oferte și în etapa finală au rămas doar cea a ISAF – Societate de Semnalizări și Automatizări Feroviare SA (111.188.845 lei) și cea a asocierii Swietelsky Baugesellschaft mbH – Astalrom – Euroconstruct – Transferoviar Grup (104.022.863,41 lei).
Oficial, motivele care au stat la baza respingerii celor cinci oferte depuse au fost dintre cele mai diverse, de la lipsa garanției de participare la lipsa experienței în contracte similare, trecând prin neconcordanța dintre propunerea tehnică și caietul de sarcini. În cazul Mari Vila COM SRL, apare și un alt motiv, cel puțin bizar: ”ofertă (…) neconformă deoarece conține în cadrul propunerii financiare prețuri care nu sunt rezultatul liberei concurențe și nu pot fi justificate (conform HG nr. 925/2006)”.
Mai multe detalii, pe Club Feroviar.