Metroul de la Cluj, în linie dreaptă. Instanța a dat undă verde proiectului care se află încă la faza de studii.
Ieri, instanta a dat câștig de cauză Primăriei Cluj-Napoca în licitatia pentru studiul de fezabilitate la trenul metropolitan și studiul de prefezabilitate la metrou.
După desemnarea câștigătoarei licitației, asocierea româno-italiano-franceză Metrans- Systra- SWS Engineering a fost contestată pentru că una dintre aceste societăți a relizat și caietul de sarcini al licitației.
Mai mult, Metroul SA, societatea care a formulat contestația, arătase că oferta depusă a fost mai mică decât cea a consorțiului care a câștigat contractul de 30 de milioane de lei, fără TVA.
Realizarea studiului de prefezabilitate la metrou va dura 27 de luni, în timp ce studiul de fezabilitate pentru trenul metropolitan va fi realizat în termen de 14 luni.
Primarul Emil Boc a declarat astăzi, la emisiunea de radio ZiuaCj că aceste două proiecte vor fi importante pentru mobilitatea clujenilor, alături de modernizarea liniei de cale ferată Cluj-Bihor.
Proiectant al metroului din București, Metroul SA, a depus în 8 noiembrie contestaţie la licitaţia pentru studiile de prefezabilitate necesare construirii metroului din Cluj Napoca. Reprezentanții Metroul SA au susţinut că o firmă din asocierea câştigătoare a contribuit și la realizarea caietului de sarcini.
Primăria Cluj-Napoca a anunţat la sfârșitul lunii octombrie câștigătorul licitaţiei pentru studiile necesare realizării metroului: asocierea SWS Engineering Spa (Italia) – Systra (Franța) – Metrans Engineering SRL, cu o ofertă de 30,1 milioane de lei. Tot atunci, primarul Emil Boc declara că nu se aşteaptă ca proiectul să fie blocat în contestaţii.