Deputatul independent de Cluj, Adrian Dohotaru, cere alocarea de bani din bugetul local al municipiului Cluj-Napoca pentru construirea de piste de biciclete care să lege cartierul Mănăștur de zona centrală, fiind vorba despre un oraș pentru oameni, nu pentru mașini.
”Vrem piste de biciclete între Mănăștur, cel mai populat cartier al Clujului, și centru ca să diminuăm poluarea și stresul din traficul auto. După succesul SOS de a deschide cel mai mare spațiu public din cartierul Zorilor, Parcul Iuliu Prodan, campania noastră a mai obținut un mic rezultat pozitiv. După cereri repetate către Primărie și USAMV, s-a deschis o poartă spre strada Hasdeu, s-a asfaltat trotuarul plin de noroi în zilele ploioase, acum tranzitat des în special de studenți, s-a făcut pentru siguranță o trecere de pietoni. Propunerea noastră e mai complexă, căci vrem piste care să lege cartierele orașului și noi coridoare pietonale”, a spus Dohotaru.
Acesta a recunoscut că, mănășturean fiind, trece săptămânal prin campus, pe jos sau cu bița, merg pe strada Hasdeu, apoi prin campusul cu același nume și ajung apoi pe aglomerata stradă a Clinicilor, spre biroul de pe strada Republicii. Vin așa ca să evit traficul auto de pe Câmpului – Calea Mănăștur – Moților.
”Aud ciripitul păsărilor, mă relaxează veverițele”
”Diferența e imensă cum intri pe străzile Urcușului și Govora. E liniște, aud ciripitul păsărilor, mă relaxează veverițele, copacii din campus, studenții la pas sau care stau pe gazon, mai ca-n filmele americane. E bine, sunt în mișcare, nu imobil într-o carcasă metalică. Dar poarta s-a facut, în ciuda discuțiilor mele cu dirigintele de șantier, fără rampă pentru persoane cu dizabilități, mame cu cărucior, bicicliști sau utilizatori de trotinetă. Mai important, nu există piste de bicicletă într-o zonă in care diferența de nivel a carosabilului, permite pistă și culoar pietonal, poate chiar câteva terase în loc de mașini parcate ori în tranzit”, a mai spus deputatul.
Dohotaru crede că bugetul local din 2020 trebuie sa aloce o sumă de bani pentru proiectarea, dacă nu realizarea pistei, mai ales că există un proiect de reorganizare a traficului pe Calea Mănăștur, dar și pe străzile adiacente. În proiect există piste prevăzute pe Calea Mănăștur, dar acelea sunt în continuare în trafic auto și nu leagă campusurile între ele.