Proiectant al metroului din București, Metroul SA, a depus în 8 noiembrie contestaţie la licitaţia pentru studiile de prefezabilitate necesare construirii metroului din Cluj Napoca. Reprezentanții Metroul SA au susţinut că o firmă din asocierea câştigătoare a contribuit și la realizarea caietului de sarcini.
Primăria Cluj-Napoca a anunţat la sfârșitul lunii octombrie câștigătorul licitaţiei pentru studiile necesare realizării metroului: asocierea SWS Engineering Spa (Italia) – Systra (Franța) – Metrans Engineering SRL, cu o ofertă de 30,1 milioane de lei. Tot atunci, primarul Emil Boc declara că nu se aşteaptă ca proiectul să fie blocat în contestaţii.
Metroul SA a oferit prețul cel mai mic
Și totuși, participantul a cărui ofertă a fost plasată pe locul 2, Metroul SA, a depus pe 8 noiembrie contestaţie la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC). Pe lângă faptul că preţul oferit de Metroul SA, de respectiv 29,38 milioane de lei, a fost mai mic decât cel al asocierii declarate câştigătoare, reprezentanţii companiei bucureştene acuză şi depunctarea artificială a ofertei lor. Mai mult, aceştia spun că Primăria Cluj Napoca avea obligaţia să elimine din licitaţie asocierea declarată câştigătoare, întrucât din ea face parte chiar firma care a oferit consultanţă pentru elaborarea documentaţiei.
Cinci oferte la licitația pentru linia de metrou din Cluj Napoca
Este vorba de Metrans Engineering SRL, firmă deţinută de Radu Gabriel Dumitru şi Ionel Oprea, Potrivit datelor publice, Primăria Cluj Napoca a acordat acestei firme prin atribuire directă un contract de 100.000 de lei în toamna anului trecut. Contractul viza consultanţă chiar pentru realizarea caietului de sarcini al licitaţiei pe care Metrans urma să o câştige un an mai târziu cu partenerii italieni şi francezi.
Primăria Cluj – Napoca a primit cinci oferte la licitaţia pentru studiile necesare realizării metroului şi trenului metropolitan. Emil Boc şi primarii a şase comune au semnat, în aprilie, acordul de asociere pentru realizarea metroului şi a trenului metropolitan.
Sursa: Clubferoviar.ro