Timișoreanca Petra Popa a câștigat concursul de concepte pentru iluminatul festiv în vederea amenajării Parcului Primăverii din cartierul clujean Mănăștur.
Premiul concursului Lights ON constă în 1.000 de euro și în implementarea soluției propuse prin proiectul “Follow Me”. Organizată de Asociația Daisler și de Primăria Cluj-Napoca, acesta a avut scopul de a găsi soluții pentru iluminatul festiv al Parcului Primăverii, tema acestei ediții fiind conștientizarea. Înscrierile s-au făcut până în 15 septembrie, după care juriul s-a întrunit pentru a dezbate planșele.
Juriul care a desemnat soluția câștigătoare a fost alcătuit din Daniel Dranca (șeful biroului iluminat public și eficiență energetică al primăriei), Gabriel Aldea – fotograf (Komiti), Daniela Maier (președintele Ordinului Arhitecților din România – Transilvania, fondatorul Scenei Urbane), Sonia Borș-Oprișa, vicepreședintele Asociației Peisagiștilor din România Nord-Vest, Daniel Popescu, director artistic al inițiativei Lights ON România.
Aceștia au luat în calcul toate planșele depuse, nici una nefiind descalificată, și au apreciat caracterul original, sustenabilitatea proiectelor tradusă în posibilitatea nu doar de replicare în anii următori, ci și de reutilizare în alt spațiu, precum și fezabilitatea din punct de vedere tehnic. Soluția câștigătoare se încadrează în bugetul de implementare de 71.000 de lei, plus taxa pe valoarea adăugată, de care se va ocupa autoritatea publică.
Premiul de 1.000 de euro este oferit de Daisler Print House. În anii trecuți soluțiile câștigătoare alese de juriu au fost “Swing with Light” – 2018 – Piața Avram Iancu (soluție care va prinde viață anul acesta) “Snowballs” – 2015 – Piața M. Viteazul, Forest Spirits – 2016 – str. M. Kogălniceanu și Beatrix – 2017 – Bd. Eroilor.
Impactul proiectului Lights ON la nivelul municipiului este important, perdeaua de beculețe care împodobește peisajul în zona Pieței Muzeului fiind una dintre moștenirile acestuia. Lights ON este un proiect al Asociației Daisler. Scopul asociației este reactivarea spațiilor urbane din orașe. Din 2017 asociația dezvoltă conceptul Strada Potaissa – Piața de Flori Altfel, singurul street delivery din țară costumat într-o piață de flori altfel.
10.000 de persoane s-au bucurat în 2019 de piața de flori și de transformarea străzii Potaissa. Ca urmare a derulării proiectului, reprezentanții primăriei au anunțat că încep demersurile pentru exproprierea suprafeței de stradă care nu îi aparține pentru ca apoi întreaga zonă să intre în proces de reamenajare.