Cluj-Napoca, mai dezvoltat ca și Bruxelles
Vechile concentrări de manufactura sunt înlocuite încet–încet cu industrii internaționale. Ce mai, are o traiectorie de dezvoltare și modernizare la care daca se gândea cineva în urma cu 13 ani, în plina criza, era trimis la control de specialitate… În 13 ani, în 2034, Cluj-Napoca se spune că vă avea (și mai mult că sigur că vă avea) Spital Regional, metrou, centura metropolitana și legătură cu autostrăzile din culoarele europene, filarmonica, transport autonom. Și altele.
Probabil puțin știu faptul că Cluj-Napoca are o populație urbana de aproape doua ori mai mare decât Bruxelles-ul iar cele doua orașe sunt apropiate că și suprafață și planuri de extindere metropolitana. Nu știu daca în termeni de cosmopolitanism și ambiții de dezvoltare cele doua orașe sunt comparabile, dar pentru Cluj-Napoca este loc doar în sus. Estul Europei vă conta tot mai mult în următorii 13 ani, aducând ceea ce s-a pierdut prin Brexit într-un an 2020 departe de a fi cel mai “glorios”, politic vorbind, din istoria de peste 70 de ani a Uniunii.
Viitorul sună promițător
Vor fi primite în UE tari din Balcani, poate și Moldova, Ucraina, și cine știe ce alte tari care vor dori să adopte stilul de viață european. Și atunci este firesc, pentru echilibrul geopolitic, că una sau mai multe dintre instituțiile politice care conduc UE să vina într-o tara, într-un oraș, din estul Europei. Așadar, de ce să nu vina la Cluj-Napoca, orașul care în urma cu 13 ani nu avea nimic și care peste 13 ani vă avea fără îndoială capacitatea instituțională, organizatorica, de infrastructura și academica pentru a găzdui, să spunem, sediul Comisiei Europene.
Cei care spun că e o nebunie, să își amintească ce era Uniunea Europeana în 1950 și ce este acum. Sau ce voiau să facă peste 13 ani, în 2008, când Romania încheia primul an de membru al Uniunii Europene. Și desigur, să își amintească vechiul terminal al aeroportului Cluj-Napoca din 2008″, a postat pe facebook CEO-ul Terapia, Dragoș Damian.