Zeci de utilaje au fost observate pe șantierul autostrăzii A3, tronsonul Nădășelu-Poarta Sălajului. Se lucrează de zori la tronsoanele autostrăzii A3.
„Astăzi este ziua şantierelor din Ardeal. Turul de forţă începe cu o primă oprire la tronsonul dintre Nădăşelu şi Poarta Sălajului (42 km) de pe autostrada A3. Acesta este cel mai avansat proiect de autostradă din PNRR, adică este chiar în execuţie”, preciza ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, pe 18 iunie, pe contul său de Facebook.
De altfel, ministrul s-a arătat atunci impresionat şi de desfăşurarea de forţe de pe şantier. „I-am transmis antreprenorului că îmi doresc să continue să lucreze în acest ritm susţinut”, a adăugat atunci Drulă. Vestea bună este că lucrările continuă în acelaşi ritm şi că nu a fost doar o mobilizare prilejuită de vizita ministrului. Acest lucru se poate vedea din imaginile filmate şi postate miercuri, 4 august, pe forumul PeUndeMerg al Asociaţiei Pro Infrastructură (API). Autorul imaginilor a mai adăugat că a numărat 22 de foreze pe şantier în filmarea pe care a făcut-o.
Se lucrează până la mizeul nopţii Un alt internaut a completat şi a afirmat că cel puţin miercuri, 4 august, muncitorii lucrau de zor şi la miezul nopţii. „Pe loturile UMB de pe A3 se lucra la miezul nopţii ieri. Foreze, excavatoare şi bascule activau în zonele consacrate”, a scris acesta, în timp ce un coleg de forum a adăugat: „Asta înseamnă eficienţă, să îţi dublezi volumul de muncă cu acelaşi număr de utilaje. Plus că pe temperaturile astea e mult mai confortabil să lucrezi noaptea.”
Asocierea de firme româneşti Spedition UMB – Tehnostrade a început în forţă construcţia tronsonului din Autostrada Transilvania de 30 de km de la Nădăşelu la Zimbor, parte din cei 42 de km pe care îi are contractaţi de la Nădăşelu la Poarta Sălajului. Startul lucrărilor a fost dat abia pe 1 februarie, în acest an, iar secretarul de stat pe rutier din Ministerul Transporturilor, Horaţiu Cosma, anunţa de la faţa locului că antreprenorul e pregătit să demareze lucrările. „Lângă Cluj-Napoca, constructorul român UMB a început în forţă mobilizarea pe cei 30 de km de autostradă dintre Nădăşelu şi Zimbor, un proiect extrem de complex, contractat pentru 1,4 miliarde de lei. Se lucrează cu 100 de utilaje la: organizarea de şantier, drumurile de acces, marcarea şantierului sau cercetarea arheologică. În perioada următoare vom finaliza exproprierile şi vom obţine toate autorizaţiile necesare pentru deblocarea completă a proiectului”, anunţa Horaţiu Cosma.
Potrivit sursei citate, contractul pentru cei 30 de km din autostrada Transilvania de la Nădăşelu la Zimbor a fost semnat cu asocierea condusă de UMB pe 22 septembrie, după ce cu scurt timp înainte tot cu UMB a fost contractat şi lotul de 12,2km de la Zimbor la Poarta Sălajului. În total, constructorul român a ajuns să lucreze neîntrerupt pe circa 42 de km din Autostrada Transilvania.
SURSĂ: Adevărul.ro