Astăzi 22 noiembrie, a avut loc ședinta de Consiliu Local din Florești, pe ordinea de zi s-a aflat și ,,proiectul secolului”, metroul clujean. Ionel Oprea, șeful de proiect a prezentat date tehnice despre acest proiect, afirmând că aproximativ 164.400 de persoane vor beneficia pe zi de acest metrou.
Șeful de proiect, Ionel Oprea, a afirmat despre metroul din Cluj că va fi un ,,metrou ușor” la fel ca cele din Torino, Toulouse, Genova sau Brescia. Totodată, metroul clujean a fost comparat cu cel din București, șeful de proiect afirmând faptul că întreg metroul din Cluj/Florești, va transporta în jur de 164.400 de persoane pe zi aproape cât cea mai aglomerată linie din București care transportă aproximativ 190.000 de persoane pe zi.
Întreg metroul clujean se estimează că va transporta peste 160.000 de călători pe zi. Cea mai aglomerată linie de metrou din București duce 190.000 de călători într-o zi”, a explicat șeful de proiect.
Proiectul va costa 10.112.816.297 lei, adică în jur de 2 miliarde de euro. Durata de realizare a proiectului este de 128 de luni (10 ani și 6 luni), 18 luni vor fi alocate proiectării preliminare, 14 luni procedurile de licitație iar 96 de luni realizarea lucrării în sine.
„Prima stație de metrou este amplasată în din sudul cartierului Terra din Florești, într-o zonă în care vom mai fi amenajat un drum spre DN1 și către viitoarea Centură, și vom amenaja și un un park and ride. Această stație este doar cu un nivel în subteran, nivelul peron iar nivelul vestibul va fi la suprafață, pentru a nu fi atât de costisitor, zona permițându-ne să facem acest lucru. De aici traseul va continua spre strada Eroilor (stația Teilor) , de aici se vor lansa scuturile de unde se vor săpa galeriile.
Cele 19 stații de metrou au fost numite inițial astfel ( potrivit șefului de proiect, numele stațiilor vor putea fi schimbate pe parcurs):
Primarul din Florești, Bogdan Pivariu, a declarat: ”Sunt fericit că s-a ajuns în acest moment în care există o soluție de infrastructură mare, care rezolvă problema traficului în Zona Metropolitană. Noi cerem și prioritizarea Centurii Metropolitane, dar și a Spitalului Regional de Urgență. Proiectul metroului clujean este istoric pentru România”.